W świecie urody, mody i showbiznesu...

Design w nowych technologiach

0 24

Gadżety są wszędzie. Totalnie opanowały naszą rzeczywistość i wywołały uzależnienie u wielu ludzi. Zamieszkały w naszych domach, jeżdżą na gapę autobusami, a nawet wciskają się do prywatnych samochodów. Dobrze czują się w biurach, całe ich gromady przepływają przez szkolne i uniwersyteckie korytarze. Czy to źle? Nie, bynajmniej, bo gadżety ułatwiają życie, oszczędzają czas i są świetnym sposobem na spędzanie wolnego czasu.

Prym wśród wszelkiego rodzaju gadżetów niewątpliwie wiodą akcesoria związane z komputerami i branżą IT. Są niezwykle użyteczne, a ich ciągły rozwój i modernizacja zachwyca konsumentów. Każdy przeciętny zjadacz chleba jest właścicielem co najmniej kilku gadżetów. Telefon komórkowy, notebook, mp3 – to już standard. Oczywiście pierwsze szeregi gadżetowych maniaków zajmuje młodzież, ze swoim umiłowaniem do nowinek technologicznych i umysłami otwartymi na wszelkie innowacje. Nie ma co ukrywać, że starsi nie odnajdują się tak dobrze w gadżetowym świecie. Młodzi ludzie imponują swoją zdolnością do intuicyjnego rozpracowywania instrukcji obsługi coraz do nowszych i bardziej zaawansowanych akcesoriów oraz łatwością ich adaptacji. Młodzież ma też swoje indywidualne wymagania i preferencje odnośnie użytkowanego sprzętu.

 

W naszej ofercie znajdują się linie produktowe, które za sprawą formy i kolorystyki, można uznać za stricte młodzieżowe. Barwne, okraszone ciekawymi wzorami pokrowce, etui czy nawet słuchawki do telefonów komórkowych, ozdobione gustownymi kryształkami, to przykłady akcesoriów, które cieszą się dużym zainteresowaniem młodych ludzi. Potrzeba wyróżnienia się, posiadania czegoś wyjątkowego, jest szczególnie widoczna u młodzieży, która oczekuje od producentów wyrazistości i pomysłowości ? powiedział Arkadiusz Witak, Key Account Manager w firmie KL TRADE.

Podstawą jest oczywiście dobra jakość i niezawodność wykorzystywanych gadżetów i sprzętu. Wszystko musi być trwałe i działać bez usterek, bo młodzi są w ciągłym ruchu i cenią sobie dużą mobilność. Wypadki losowe, takie jak utopienie telefonu czy przydepnięcie słuchawek, jakimś dziwnym trafem zdarzają się w młodym wieku nagminnie, dobrze więc, jeśli sprzęt jest naprawdę odporny. Ale zwykle szukamy w gadżetach czegoś jeszcze – akcesoria mają być praktyczne, ale powinny też się jakoś wyróżniać. Na jakość stawia większość producentów, natomiast niewielu koncentruje się na oryginalnym i niebanalnym designie swoich produktów. Większość dostępnego sprzętu tworzona jest z wykorzystaniem niezwykle ?kreatywnej? czarno-szaro-białej palety barw. Nuda. I szkoda, bo domeną młodości jest zamiłowanie do oryginalnych produktów i indywidualizmu. Młodzi nie lubią być w mainstreamie i zawsze starają się wyróżnić ? poprzez hobby, słuchaną muzykę czy ubiór. Dlatego fajnie, kiedy również użytkowany sprzęt pozwala na indywidualizację swojego image?u. Powinno być ciekawie i niebanalnie. Ważna jest niesztampowa forma oraz ciekawy kolor, wzór gadżetów.

 

– Trendy dyktują tu potentaci m.in. Apple, design ich produktów, takich jak np. iPhony czy tablety. Ich  lekkie, przyjazne, zaokrąglone formy, operowanie powierzchniami błyszczącymi oraz matowymi i wreszcie layout samych aplikacji, stworzyły pewien kod identyfikacji wizualnej, idealnie odpowiadający charakterowi tych urządzeń. Ten design trafia do młodzieży, ponieważ jest futurystyczny, a zarazem przyjazny młodemu człowiekowi – mówi o młodych gustach Katarzyna Rzehak z Instytutu Wzornictwa Przemysłowego w Warszawie.

 

Niecodzienny kolorowy design sprzętu nadaje mu wyjątkowy charakter i niepowtarzalność. Dzięki temu użytkownik może wyrazić swój gust i podkreślić styl. Barwne gadżety to także większa radość i satysfakcja z użytkowanych akcesoriów, bo taki sprzęt jest ozdobą i wizytówką właściciela. Jego wyjątkowość sprawia, że mocniej się do niego przywiązujemy, bo w końcu to nie są kolejne czarne słuchawki do mp3, tylko MOJE, specjalnie wybrane, inne niż wszystkie.

 

– Bo tak właściwie dlaczego wszystko musi być czarne albo białe? Lubię moje różowe słuchawki z żółtymi wstawkami bo lubię różowy, kojarzy mi sie z dzieciństwem i wzbudza pozytywne uczucia ? mówi Ania, studentka z Warszawy.

 

Spośród marek, które dostrzegają indywidualne preferencje swoich młodych klientów, ciekawą ofertę posiada Canyon. Marka prezentuje szereg akcesoriów komputerowych, komponentów IT oraz sprzętu audio-video. Na pierwszy rzut oka widać, że gadżety Canyon?a przeznaczone są dla ludzi z fantazją. Obecnie marka proponuje m.in. cztery linie w niekonwencjonalnej odsłonie: Stripes edition, Rusing Sun, Graffiti Limited edition oraz x-ray. Mnie do gustu najbardziej przypadła seria Stripes. Kolorowe paski na komputerowej myszce czy pokrowcu na notebooka wyglądają oryginalnie.

 

Canyon od zawsze poszukuje inspirujących i niesztampowych pomysłów, a nowa seria produktów dokładnie odpowiada takiej strategii marki. Jeżeli skupimy się na designie jako najważniejszej wartości marki, Canyon ma doskonałą okazję, aby wyróżnić się na rynku i ugruntować tam swoją pozycję. Ta nowa seria to tylko początek. Gwarantujemy, że rok 2011 będzie najbardziej kreatywnym w historii Canyona ? zapewnia Geert van Dijk, Wiceprezes w Dziale Sprzedaży i Marketingu.

 

To, co również jest istotne dla młodzieży przy wyborze sprzętu, to oczywiście cena. Młodość ma to do siebie, że funduszy zwykle brak, dlatego istotne jest, aby akcesoria i gadżety kupować w rozsądnej cenie. Nie chcemy dokładać do gigantycznych kampanii reklamowych, a płacić za rzeczywistą jakość i wartość kupowanego sprzętu. Cena nie może być przesadzona, bo to wydaje się po prostu nie fair i irytuje młodych klientów.

 

Bez gadżetów żyć się nie da. Ale trzeba przyznać, że żyje się z nimi całkiem przyjemnie. Tym bardziej, jeśli można korzystać z akcesoriów, które są dobrej jakości, a jednocześnie mają w sobie ?to coś?. Użyteczność, ciekawy projekt, niebanalny design, umożliwiają nadanie im niepowtarzalnego charakteru. Gadżety są nieodłącznymi towarzyszami naszej codzienności. Dobrze więc, że coraz więcej sprzętu projektowanego jest w sposób, który pozwala zaspokoić indywidualne i niekonwencjonalne gusta. Dzięki temu szara rzeczywistość jest trochę bardziej kolorowa i radosna.

 

 

 

 

Anna Dzierżek

 

Leave A Reply

Your email address will not be published.